Thursday 18 June 2015

Tips dapatkan PAID REVIEW di Instagram

Tips dapatkan PAID REVIEW di Instagram.


Bagi yang nk cuba dapatkan paid review, saya ada beberapa tips nk kongsikan untuk anda dapatkan result yang lebih baik.
Jika buat pada artis, lihat siapa golongan peminat mereka, contoh jika anda jual pakaian muslimah, dapatkan review dari arits-artis yang berpesonaliti seperti itu juga seperti heliza helmi, jika jual akesesori, lihat siapa artis yang bersesuaian untuk reviewkan produk ig anda.
Mereka seolah-olah bercerita tentang produk anda, jadi biar kena dengan mereka dan peminat ( follower ) mereka.
Ada juga bukan artis yang sediakan paid review, sama ada ig ig shop sendiri, atau individu yang mana terdapat ramai follower.

Cara nak tahu berbaloi atau tak

1 ) Lihat review-review yang dibuat oleh mereka, lihat bagaimana respon follower mereka, berapa ramai yang komen dan like post review mereka, jika ramai, tu ternyata bagus, follower mereka aktif. ( tapi hati-hati sebab ada yang beli like ), so kena cek juga siapa yang like post mereka.

2) Elakkan review pada ig ig yang semata-mata tawarkan review sahaja, saya lihat ada banyak ig, nama sahaja terang terang tulis review. Kenapa? Secara logiknya, kebanyakkan follower mereka juga adalah peniaga-peniaga dalam IG, jadi, berbaloi tak jika anda buat paid review tetapi yang akan follow anda nanti kebanyakkan peniaga juga, silap-silap pesaing anda pun ada.

Cara nak cari paid review?

1 - kalau artis, pergi ke IG IG mereka dan lihat sama ada mereka ada tawarkan atau tak, dan biasanya mereka ada berikan email untuk kita email.
2 - jika individu biasa, pergi ke seach 3tag, dan taip je paidreviewmalaysia, reviewmalaysia, nanti keluar banyak carian, dari situ kita boleh filterkan berdasarkan tips-tips diatas.

sumber : Ismail Arsad 


No comments:

Post a Comment